5 Keywords Headline Paling Power Untuk Menjual Produk Anda

Adakah anda seorang jurujual online yang menggunakan platform blog dan media sosial untuk menjual produk? Tahukah anda 5 keywords paling power untuk menarik perhatian pembeli yang berpotensi membeli jualan anda?

Keywords Headline Paling Power

Jom kami kongsikan disini rahsia mudah menulis tajuk yang sangat hebat tetapi amat simple.

1. BAGAIMANA

Keywords ini selalu digunakan diawal headline dengan tujuan untuk mewujudkan rasa ingin tahu pembaca akan apa yang ditulis selepas itu.

Perkataan BAGAIMANA itu sendiri menarik perhatian dan rasa ingin tahu apa yang ditawarkan.

Sebagai contoh;

BAGAIMANA SAYA BOLEH MEMBANTU ANDA MAHIR MENJAHIT BAJU KURUNG KURANG DARI 1 BULAN?

Lagi contoh;

BAGAIMANA SAYA BOLEH MEMBANTU ANDA MELANCONG KE TURKI 10 HARI 8 MALAM DENGAN BUDGET BAWAH RM2,000?

2. INI

Dengan menggunakan keywords INI, headline anda akan nampak lebih SPESIFIK.

Keywords ini secara tidak langsung akan membuatkan prospek anda akan rasa ingin tahu apa yang anda cuba nak sampaikan.

“AINA TUNIC” INI DIREKA KHAS UTK WANITA MUSLIMAH YANG MEMENTINGKAN GAYA ELEGAN DAN NAMPAK FEMININE.

Contoh lain;

INILAH TRIP TRAVEL KE PHUKET PALING RARE DAN EXCLUSIVE YANG PERNAH ANDA RASAI SEPANJANG HIDUP ANDA.

Selpas anda membaca headline diatas, pastinya anda tertarik untuk mengetahui lebih lanjut tentang offer tersebut.

3. SIAPA LAGI

Biasanya keywords ini digunakan untuk mengajak prospek menyertai prospek yang sudah join sebelum ini.

Dengan keywords ini akan membuatkan prospek tertanya-tanya apa produk, servis yang ditawarkan.

Keywords ini akan mewujudkan elemen kredibiliti. Kalau anda baca, menunjukkan produk ini telah ramai yang menggunakan, mencuba atau yang memiliki.

Cuba tengok contoh kat bawah;

SIAPA LAGI NAK KAMI BANTU UNTUK TINGKATKAN SALES BISNES ONLINE 3 KALI GANDA DARIPADA SEKARANG?

Lagi;

SIAPA LAGI NAK SERTAI TRIP UMRAH YANG HOTEL PALING DEKAT DENGAN MASJID, PALING EXCLUSIVE DAN PALING DIPERCAYAI DENGAN HARGA BAWAH RM5k?

4. MENGAPA

Kebanyakan ramai orang mahukan sebab atau alasan untuk “mengerakkan” mereka melakukan sesuatu perkara.

Keywords ini juga mewujudkan persoalan dan rasa ingin tahu prospek dengan mesej yang anda nak smpailkan.

Contohnya;

9 SEBAB MENGAPA ANDA PATUT JADIKAN K-GENIUS SEBAGAI PENEMAN “WAJIB” ANAK KECIL ANDA.

Nak lagi;

MENGAPA PERLU CARI YANG LAIN KALAU GHANI STUDIO BOLEH BERIKAN REKAAN DESIGN YANG BERKUALITI, PROFESIONAL LAGI UNIK DENGAN KOS BAJET?

5. KERANA

Selalunya manusia ini bertindak bila ada sebab atau alasan untuk lakukannya.

Manusia tak bertindak tanpa ada sebab.

Keywords ini sangat sesuai dan efektif digunakan pada headline lagi-lagi pada headline testimoni.

Contohnya;

“KERANA ANAK, SAYA DAPATKAN JUGA K-GENIUS INI.”

KERANA TAK PANDAI NAK MENJAHITLAH, ANDA PATUT HADIRI KELAS INI!

Dah dapat 5 powerful keywords tu? Boleh la praktis dulu. Semoga berjaya.

BACA INI JUGA:

sumber: sifufbads