Pemandu Teksi Mulanya Berbual Dengan Wanita Tersebut Sebelum Mendekati


Seorang wanita telah diganggu oleh seorang pemandu teksi di Bangkok! Wanita tersebut telah menyiar gambar tersebut di facebook dan viral!
Kejadian itu berlaku pada 22 Jun, di mana penumpang perempuan itu menaiki teksi dengan rakannya. Rakannya turun di destinasi pertama, meninggalkannya bersendirian dalam teksi dengan pemandu teksi. Beliau mula berbual dengannya sebelum memaki hamun, dan menyentuhnya!
pemandu 1
pemandu 2
pemandu 3
Dia mengambil gambar kejadian itu, dan menyiarkannya di Facebook. Perkongsian itu tersebar pantas dengan lebih daripada 20,000 suka orang dan 2,200 perkongsian! Pemandu teksi itu telah disiasat dan polis menemui lesen memandunya telah tamat pada 21 Ogos 2015. Dikenali sebagai Somchai Simli, beliau telah digantung enam bulan dan denda 5,000 baht (RM 567.86).
Bukan sahaja lesen mati, polis mengesyaki dia menggunakan dadah. Koperasi Teksi Baworn, yang memiliki kenderaan itu telah didenda oleh pihak berkuasa Thailand menggunakan kereta yang digunakan tanpa dokumen pendaftaran, dan kerana gagal melaporkan maklumat pemandu.
Tidak semua pemandu teksi yang baik, jadi berhati-hati apabila anda memanggil teksi. Terutamanya apabila anda berada di luar negara.

Sumber : http://thecoverage.my/